Sluiten

Alles over het Coronavirus

Alle updates omtrent het Coronavirus!

Laatste update: 15-07-2020, 15.15 uur

 

Bekijk alle updates

Bekijk onze Corona voorschriften

Bekijk de meest gestelde vragen én antwoorden

Veelgestelde vragen én antwoorden

Op deze pagina vind je de veelgestelde vragen én antwoorden over de impact van het het Coronavirus op jouw vakantie. Je kunt in de zoekbalk trefwoorden invullen waarmee je het antwoord op jouw vraag snel kunt vinden. Staat jouw vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op via info@leistert.nl

Ik heb geboekt voor de zomervakantie en ik wil niet meer komen, mag ik omboeken?

Nee, als je niet meer wilt komen kun je annuleren conform de reguliere voorwaarden. 

Is annuleren kosteloos omdat een gezinslid momenteel in quarantaine zit?

Nee, je kunt gebruik maken van je annuleringsverzekering. 

Is annuleren kosteloos omdat ik een cruciaal beroep heb en hierdoor geen vrij krijg?

Nee, je kunt omboeken naar een andere datum in 2020 of 2021 indien je verblijf valt vóór 20 mei. Indien je zelf een doorlopende annuleringsverzekering hebt zou je deze nog kunnen raadplegen of het annuleren i.v.m. het coronavirus wordt gedekt. De reguliere annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing.

Is annuleren kosteloos omdat we de grens niet over mogen?

Nee, je kunt in dat geval omboeken naar een andere datum in 2020 of 2021 indien je verblijf valt vóór 20 mei. Indien je zelf een doorlopende annuleringsverzekering heeft zou je deze nog kunnen raadplegen of het annuleren i.v.m. het coronavirus wordt gedekt. Voor reserveringen met een aankomst vanaf 20 mei geldt de omboekregeling uitsluitend nog voor de 18-persoonsbungalows (tot aankomst 1 juni), de toeristenplaatsen, Cabins, Simple Camp zonder douche en Safaritenten (tot aankomst 1 juli). Het is dus niet mogelijk om kosteloos te annuleren als je vanwege het sluiten van de grens niet kunt komen. Dit is conform de richtlijnen van onze brancheorganisatie. 

Is kosteloos annuleren mogelijk?

Voor de reserveringen met een aankomst tot 20 mei geldt de omboekregeling in verband met gesloten faciliteiten, deze gasten worden door ons gebeld. Vanaf 20 mei geldt de omboekregeling uitsluitend nog voor de 18-persoonsbungalows (tot aankomst 1 juni), de toeristenplaatsen, Cabins, Simple Camp zonder douche en Safaritenten (tot aankomst 1 juli). Kosteloos annuleren is dus niet mogelijk, de reguliere annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing. 

Kan ik nog een annuleringsverzekering toevoegen als ik al een reservering heb?

Een annuleringsverzekering kun je toevoegen tot maximaal één week na boeken.

Krijg ik geld terug wanneer ik nu boek of geboekt heb en Corona komt terug?

Op dit moment zijn compensatie of omboekregelingen niet aan de orde. Wij kunnen geen toezeggingen over compensaties of omboekingen doen. Indien noodzakelijk zullen wij ons beleid hierop afstemmen, rekening houden met de adviezen van het RIVM en brancheorganisatie RECRON.

Mag het invalidetoilet en douche gebruikt worden?

Alle douches en toiletten in de sanitairgebouwen zijn voor 100% in gebruik, zo ook tenminste 1 invalidetoilet en douche (toiletgebouw bij veld Elzenhof). Reserveren is niet nodig, de sleutel is af te halen bij de receptie.

Bij de ingang van de sanitairgebouwen is handhygiëne aanwezig. Volg de aanwijzingen ter plaatse.

Mag het reinigingspunt voor de camper gebruikt worden?

Ja, het reinigingspunt campertoilet is buiten en gewoon geopend. 

Mogen wij bezoekers ontvangen tijdens ons verblijf?

Ja, familie en vrienden mogen op bezoek komen, mist er 1.5 meter afstand tussen verschillende huishoudens wordt gehouden.
Indien bezoekers willen overnachten, dan is het verplicht om deze bij de receptie als logé aan te melden. Is dat niet het geval, dan zijn jullie van harte welkom maar.

Dagbezoek is gratis en bezoekers moet het park vóórr 22.30 uur verlaten.

Wat gaat het mij kosten indien ik wil annuleren?

Bij annulering gelden de RECRON voorwaarden. Deze kun je hier terugvinden.

Bij annulering betaalt de recreant een vergoeding aan de ondernemer. Deze bedraagt:

  • Bij annulering meer dan drie maanden voor de ingangsdatum, 15% van de overeengekomen prijs;
  • Bij annulering binnen drie tot twee maanden voor de ingangsdatum, 50% van de overeengekomen prijs;
  • Bij annulering binnen twee tot één maand voor de ingangsdatum, 75% van de overeengekomen prijs;
  • Bij annulering binnen één maand voor de ingangsdatum, 90% van de overeengekomen prijs;
  • Bij annulering op de dag van de ingangsdatum, 100% van de overeengekomen prijs;
Welke faciliteiten zijn wel geopend?

Actuele informatie over de openstelling van faciliteiten vind je op deze pagina: https://www.leistert.nl/coronavirus

We moeten nog een restant van de reissom betalen of mag ik wachten met betalen?

Ondanks dat we begrijpen dat het in deze onzekere tijden verleidelijk kan zijn om betalingen uit te stellen, willen wij je vriendelijk verzoeken om dit niet te doen. 

We willen je erop wijzen dat de reguliere betaalvoorwaarden van kracht blijven en dat wij de mogelijkheid hebben om reserveringen waarvan de betaaltermijnen niet zijn voldaan, te laten vervallen (zonder restitutie van reeds gedane aanbetalingen).

We weten nog geen nieuwe datum om naar om te boeken, wanneer moeten we deze doorgeven?

Indien je gebruik kunt maken van de omboekregeling: Je hoeft niet direct om te boeken, jouw reservering blijft staan. Zodra je een nieuwe datum hebt gekozen vragen wij je vriendeljk om dit zo snel mogelijk aan ons door te geven.

Zijn de sanitairgebouwen op de camping geopend?

Alle douches en toiletten in de sanitairgebouwen zijn voor 100% in gebruik. Op dit moment zijn alle sanitairgebouwen (m.u.v. het gebouw op veld Vijverberg en het kleine gebouw op veld Zomerhof) geopend. Reserveren is niet nodig. Afwasbakken, urinoirs en wasbakken waartussen geen 1,5 meter afstand kan worden gehouden zijn om en om geopend.

Bij de ingang van de sanitairgebouwen is handhygiëne aanwezig. Volg de aanwijzingen ter plaatse.

We hebben helaas geen resultaten gevonden

Onze medewerkers helpen je graag verder via info@leistert.nl