Sluiten

Alles over het Coronavirus

Laatste update: 14-10-2020, 08.49 uur

Bekijk alle updates

Bekijk onze Corona voorschriften

Bekijk de meest gestelde vragen én antwoorden

Veelgestelde vragen én antwoorden

Op deze pagina vind je de veelgestelde vragen én antwoorden over de impact van het het Coronavirus op jouw vakantie. Je kunt in de zoekbalk trefwoorden invullen waarmee je het antwoord op jouw vraag snel kunt vinden. Staat jouw vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op via info@leistert.nl

Ik heb geboekt en ik wil niet meer komen, mag ik omboeken of annuleren?

Een overzicht van actuele omboek- en annuleringsmogelijkheden zijn altijd terug te vinden op https://www.leistert.nl/coronavirus

Is annuleren kosteloos omdat een gezinslid momenteel in quarantaine zit?

Nee, je kunt gebruik maken van je annuleringsverzekering. 

Is annuleren kosteloos omdat ik een cruciaal beroep heb en hierdoor geen vrij krijg?

Nee, in principe is dit geen geldige reden tot annuleren. Wel is het zo dat er mogelijke omboek- of annuleringsmogelijkheden gelden als gevolg van de door de overheid genomen maatregelen. Op www.leistert.nl/coronavirus kun je achterhalen of dit voor jouw reservering van toepassing is.

Indien je zelf een doorlopende annuleringsverzekering hebt zou je deze nog kunnen raadplegen of het annuleren i.v.m. het coronavirus wordt gedekt vanwege jouw cruciale beroep. Zo niet, dan zijn de reguliere annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing.

Is annuleren kosteloos omdat we de grens niet over mogen?

Indien grenzen gesloten zijn zullen wij een omboek- of annuleringsregeling aanbieden. Op www.leistert.nl/coronavirus kun je achterhalen welke regelingen er momenteel (eventueel) van toepassing zijn.

Kan ik nog een annuleringsverzekering toevoegen als ik al een reservering heb?

Een annuleringsverzekering kun je toevoegen tot maximaal één week na boeken.

Krijg ik geld terug wanneer ik nu boek of geboekt heb en Corona komt terug?

Op dit moment zijn compensatie of omboekregelingen niet aan de orde. Wij kunnen geen toezeggingen over compensaties of omboekingen doen. Indien noodzakelijk zullen wij ons beleid hierop afstemmen, rekening houden met de adviezen van het RIVM en brancheorganisatie RECRON.

Eventuele actuele omboek- of annuleringsmogelijkheden zijn altijd terug te vinden op www.leistert.nl/coronavirus

Mag het invalidetoilet en douche gebruikt worden?

Alle douches en toiletten in de geopende sanitairgebouwen zijn in gebruik, zo ook tenminste 1 invalidetoilet en douche. Reserveren is niet nodig, de sleutel is af te halen bij de receptie.

Mag het reinigingspunt voor de camper gebruikt worden?

Ja, het reinigingspunt campertoilet is buiten en gewoon geopend. 

Mogen wij bezoekers ontvangen tijdens ons verblijf?

Nee, op dit moment is dat niet toegestaan.

Wat gaat het mij kosten indien ik wil annuleren?

Indien er momenteel geldende omboek- of annuleringsmogelijkheden gelden dan zijn deze terug te vinden op www.leistert.nl/coronavirus.

Mochten er momenteel geen speciale regelingen zijn dan zijn de reguliere annuleringsvoorwaarden van RECRON van toepassing. Deze kun je hier terugvinden.

Bij annulering betaalt de recreant een vergoeding aan de ondernemer. Deze bedraagt:

  • Bij annulering meer dan drie maanden voor de ingangsdatum, 15% van de overeengekomen prijs;
  • Bij annulering binnen drie tot twee maanden voor de ingangsdatum, 50% van de overeengekomen prijs;
  • Bij annulering binnen twee tot één maand voor de ingangsdatum, 75% van de overeengekomen prijs;
  • Bij annulering binnen één maand voor de ingangsdatum, 90% van de overeengekomen prijs;
  • Bij annulering op de dag van de ingangsdatum, 100% van de overeengekomen prijs;
Welke faciliteiten zijn wel geopend?

Actuele informatie over de openstelling van faciliteiten vind je op deze pagina: https://www.leistert.nl/coronavirus

We moeten nog een restant van de reissom betalen of mag ik wachten met betalen?

Ondanks dat we begrijpen dat het in deze onzekere tijden verleidelijk kan zijn om betalingen uit te stellen, willen wij je vriendelijk verzoeken om dit niet te doen. 

We willen je erop wijzen dat de reguliere betaalvoorwaarden van kracht blijven en dat wij de mogelijkheid hebben om reserveringen waarvan de betaaltermijnen niet zijn voldaan, te laten vervallen (zonder restitutie van reeds gedane aanbetalingen).

We weten nog geen nieuwe datum om naar om te boeken, wanneer moeten we deze doorgeven?

Indien je gebruik kunt maken van de omboekregeling: Je hoeft niet direct om te boeken, jouw reservering blijft staan. Zodra je een nieuwe datum hebt gekozen vragen wij je vriendeljk om dit zo snel mogelijk aan ons door te geven.

Zijn de sanitairgebouwen op de camping geopend?

Douches en toiletten in de sanitairgebouwen zijn in gebruik. Reserveren is niet nodig. Afwasbakken, urinoirs en wasbakken waartussen geen 1,5 meter afstand kan worden gehouden zijn om en om geopend.

We hebben helaas geen resultaten gevonden

Onze medewerkers helpen je graag verder via info@leistert.nl