Sluiten

Alles over het Coronavirus

Alle updates omtrent het Coronavirus!

Laatste update: 29-05-2020, 17.25 uur

 

Bekijk alle updates

Bekijk onze Corona voorschriften

Bekijk de meest gestelde vragen én antwoorden

Veelgestelde vragen én antwoorden

Op deze pagina vind je de veelgestelde vragen én antwoorden over de impact van het het Coronavirus op jouw vakantie. Je kunt in de zoekbalk trefwoorden invullen waarmee je het antwoord op jouw vraag snel kunt vinden. Staat jouw vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op via info@leistert.nl

Ik heb geboekt voor de zomervakantie en ik wil niet meer komen, mag ik omboeken?

Nee, als je niet meer wilt komen kun je annuleren conform de reguliere voorwaarden. 

Is annuleren kosteloos omdat een gezinslid momenteel in quarantaine zit?

Nee, je kunt gebruik maken van je annuleringsverzekering. 

Is annuleren kosteloos omdat ik een cruciaal beroep heb en hierdoor geen vrij krijg?

Nee, je kunt omboeken naar een andere datum in 2020 of 2021 indien je verblijf valt vóór 20 mei. Indien je zelf een doorlopende annuleringsverzekering hebt zou je deze nog kunnen raadplegen of het annuleren i.v.m. het coronavirus wordt gedekt. De reguliere annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing.

Is annuleren kosteloos omdat we de grens niet over mogen?

Nee, je kunt in dat geval omboeken naar een andere datum in 2020 of 2021 indien je verblijf valt vóór 20 mei. Indien je zelf een doorlopende annuleringsverzekering heeft zou je deze nog kunnen raadplegen of het annuleren i.v.m. het coronavirus wordt gedekt. Voor reserveringen met een aankomst vanaf 20 mei geldt de omboekregeling uitsluitend nog voor de 18-persoonsbungalows (tot aankomst 1 juni), de toeristenplaatsen, Cabins, Simple Camp zonder douche en Safaritenten (tot aankomst 1 juli). Het is dus niet mogelijk om kosteloos te annuleren als je vanwege het sluiten van de grens niet kunt komen. Dit is conform de richtlijnen van onze brancheorganisatie. 

Is kosteloos annuleren mogelijk?

Voor de reserveringen met een aankomst tot 20 mei geldt de omboekregeling in verband met gesloten faciliteiten, deze gasten worden door ons gebeld. Vanaf 20 mei geldt de omboekregeling uitsluitend nog voor de 18-persoonsbungalows (tot aankomst 1 juni), de toeristenplaatsen, Cabins, Simple Camp zonder douche en Safaritenten (tot aankomst 1 juli). Kosteloos annuleren is dus niet mogelijk, de reguliere annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing. 

Kan ik nog een annuleringsverzekering toevoegen als ik al een reservering heb?

Een annuleringsverzekering kun je toevoegen tot maximaal één week na boeken.

Mag het invalidetoilet gebruikt worden?

Nee, al onze sanitaire voorzieningen zijn gesloten, in ieder geval tot 1 juli 2020. 

Mag het reinigingspunt voor de camper gebruikt worden?

Ja, het reinigingspunt campertoilet is buiten en gewoon geopend. 

Mogen we met meerdere gezinnen in één accommodatie verblijven?

Ja, dit is beperkt toegestaan. Je mag verblijven met je eigen huishouden, plus maximaal 10 personen. Voorwaarde hierbij is dat ieder huishouden gebruik maakt van een eigen badkamer. Daarmee is verblijven in onze groepsaccommodaties weer mogelijk t/m onze 13 persoons-bungalow. Voor onze 18-persoons bungalow geldt nog tot reserveringen met een aankomst tot 1 juni de omboekregeling.

Wat gaat het mij kosten indien ik wil annuleren?

Bij annulering gelden de RECRON voorwaarden. Deze kun je hier terugvinden.

Bij annulering betaalt de recreant een vergoeding aan de ondernemer. Deze bedraagt:

  • Bij annulering meer dan drie maanden voor de ingangsdatum, 15% van de overeengekomen prijs;
  • Bij annulering binnen drie tot twee maanden voor de ingangsdatum, 50% van de overeengekomen prijs;
  • Bij annulering binnen twee tot één maand voor de ingangsdatum, 75% van de overeengekomen prijs;
  • Bij annulering binnen één maand voor de ingangsdatum, 90% van de overeengekomen prijs;
  • Bij annulering op de dag van de ingangsdatum, 100% van de overeengekomen prijs;
Welke faciliteiten zijn wel geopend?

Actuele informatie over de openstelling van faciliteiten vind je op deze pagina: https://www.leistert.nl/coronavirus

We moeten nog een restant van de reissom betalen of mag ik wachten met betalen?

Ondanks dat we begrijpen dat het in deze onzekere tijden verleidelijk kan zijn om betalingen uit te stellen, willen wij je vriendelijk verzoeken om dit niet te doen. 

We willen je erop wijzen dat de reguliere betaalvoorwaarden van kracht blijven en dat wij de mogelijkheid hebben om reserveringen waarvan de betaaltermijnen niet zijn voldaan, te laten vervallen (zonder restitutie van reeds gedane aanbetalingen).

We weten nog geen nieuwe datum om naar om te boeken, wanneer moeten we deze doorgeven?

Indien je gebruik kunt maken van de omboekregeling: Je hoeft niet direct om te boeken, jouw reservering blijft staan. Zodra je een nieuwe datum hebt gekozen vragen wij je vriendeljk om dit zo snel mogelijk aan ons door te geven.

Zijn de sanitairgebouwen op de camping geopend?

Naar verwachting worden de sanitairgebouwen op de camping op 1 juli geopend. 

We hebben helaas geen resultaten gevonden

Onze medewerkers helpen je graag verder via info@leistert.nl