FAQ

Meest gestelde vragen... over de accommodatie

Zijn bedlinnen en handdoeken verplicht?

Om hygiënische redenen is de huur van bedlinnen verplicht (m.u.v. de Leistert Cabins en Simple Camp Chalets) Voor iedere gast ligt een bedlinnenset klaar in de accommodatie. 

Een handdoekenpakket is niet verplicht en is optioneel bij te boeken. De kosten hiervoor bedragen € 5,- per pakket. Het pakket bestaat uit één kleine en één grote handdoek.

Wat houdt een Kids Special bungalow in?

In en rondom een Kids Special bungalow zijn de volgende kindvriendelijk voorzieningen getroffen:

  • Bolderwagen
  • Kinderstoel
  • Kinderbedje
  • Kinderbox
  • Traphekje bovenaan de trap
  • Afgeschermde wandcontactdozen (let op: dit is van buitenaf niet te zien). 
  • Tuinomheining
  • Gethematiseerde kinderkamer
  • Afgesloten speeltuin, bereikbaar via de achtertuin

Wat houdt een kindvriendelijke bungalow in?

In en rondom een Kindvriendelijke bungalow zijn de volgende kindvriendelijk voorzieningen getroffen:

  • Bolderwagen
  • Kinderstoel
  • Kinderbedje
  • Kinderbox
  • Traphekje boven aan de trap
  • Afgeschermde wandcontactdozen (let op: dit is van buitenaf niet te zien). 
  • Tuinomheining

Is er een BBQ in mijn accommodatie aanwezig?

Niet elk type bungalow heeft een BBQ ter beschikking. In de types 4B+, 4B+ KS, 6B+ KS, 8B+ KS, 6VIP, 6B+, 6 Wellness, 8B+ en 8 Culinair staat een Elektrische Weber BBQ. De overige types beschikken niet over een BBQ.

Welk type Playstation staat in mijn accommodatie?

In de nieuw gebouwde vakantieboerderijen staat een Playstation 4. Dit betreft de bungalows met nummer: 246, 248, 250, 252, 254, 256, 258, 260, 262, 264, 266, 268, 270 en 272.

In overige vakantieboerderijen staat een Playstation 3.

Spellen voor beide Playstations zijn te huur bij de supermarkt.

Welk koffiezetapparaat staat er in de accommodatie?

In alle vakantiebungalows op Buitenhof de Leistert is een koffiezetapparaat (filter maat 4) aanwezig. Uitzonderingen hierop zijn de Senseo-apparaten in de bungalowtypes: 6 VIP en 8 Culinair.

In alle verhuurobjecten op Camping de Leistert is een Senseo-apparaat aanwezig. 

Waar vind ik de code van het slot van de bolderwagen?

De code van het slot van de bolderwagen staat vermeld op de CV-ketel in de berging van de accommodatie.

Wat is het nummer van mijn kampeerplaats/accommodatie?

Het nummer van de kampeerplaats/accommodatie is ongeveer een week voor aankomst bekend, tenzij je met voorkeur voor een specifiek nummer hebt geboekt. In dat geval is het nummer terug vinden op je reserveringsbevestiging. Enkel wanneer je met voorkeur boekt, heb je de garantie dat je deze plek zult krijgen.

Is het mogelijk om een kinderbedje/kinderstoel bij te boeken?

Het is mogelijk om een kinderstoel en/of kinderbedje bij te boeken. De kosten hiervoor bedragen € 7,- per artikel per verblijf. Wil je beide artikelen bijboeken, kies dan voor het peuterpakket à € 12,50 per pakket per verblijf.

Is kinderbedlinnen inbegrepen bij de huur van een kinderbedje?

Kinderbedlinnen is niet standaard inbegrepen bij een kinderbedje. Kinderbedlinnen is optioneel bij te boeken à € 4,- per setje. Heb je al gereserveerd, maar wil je dit alsnog bijboeken? Dit kan via de mijn-omgeving of via de receptie.

Het kinderbedje is geen ledikant maar een campingbedje.

Meest gestelde vragen... over prijzen en betalingen

Is mijn betaling in goede orde ontvangen?

Je ontvangt een betalingsbevestiging per e-mail zodra je betaling is verwerkt in ons reserveringssysteem. Dit kan maximaal 4 dagen duren.

De schoonmaakkosten komen er extra bij, waarom?

De prijs die je op de beginpagina ziet bestaat uit de huurprijs + eventuele schoonmaakkosten. Wij zijn namelijk wettelijk verplicht om de schoonmaakkosten in de eerst zichtbare prijs op te nemen. Later worden deze beide bedragen uitgesplitst op de kassabon, vandaar dat het lijkt alsof deze later worden toegevoegd.

Indien je de huurprijs min (-) eventuele korting telt, plus (+) de schoonmaakkosten en plus (+) een eventuele kindvriendelijk toeslag, komt dat bedrag op hetzelfde als het bedrag op de beginpagina.

Waarom betaal ik voor het verblijf van mijn huisdier(en)?

Omdat accommodaties waarin huisdieren zijn toegestaan eerder en vaak meer vervuild worden gedurende het verblijf, zijn wij genoodzaakt om andere en grondigere (duurdere) schoonmaakmethoden toe te passen. Daarnaast zorgen wij voor voldoende hondenpoepzakjes op het terrein en voorzieningen als o.a. de hondendouche. Hierop is de extra toeslag gebaseerd.

Waarom betaal ik een kindertoeslag bij een kindvriendelijke bungalow?

Je betaalt een extra toeslag voor onze Kids Special- en Kindvriendelijke bungalows omdat hier extra kindervoorzieningen getroffen zijn.

Ik krijg een betalingsherinnering van mijn 2e betaling, terwijl ik deze heb overgemaakt

Dit komt soms voor indien je de eerste betaling via IDEAL hebt voldaan.

Het rekeningnummer waarop je de overige betalingen gedaan dienen te worden wijkt namelijk af van het IDEAL rekeningnummer. Op de reserveringsbevestiging staat het juiste rekeningnummer vermeldt.

Heb je de betaling toch voldaan op onze IDEAL rekeningen ( NL45 RABO 0310 1965 15 of NL58 RABO 0310 9098 13) stuur dan een email met  het reserveringsnummer, naam van de hoofdboeker en datum van overschrijving naar info@leistert.nl. Wij zullen het betaalde bedrag dan handmatig voor jullie overzetten naar jullie reservering. 

Je ontvangt een bevestiging wanneer het bedrag verwerkt is. Let op: Dit kan enkele werkdagen duren.

Zouden wij het resterende bedrag of gehele bedrag bij aankomst/vertrek kunnen betalen?

Dit is niet mogelijk, je dient de betalingstermijnen zoals aangegeven op de reserveringsbevestiging aan te houden. Het verblijf moet in de meeste gevallen vooraf betaald worden. Enkel wanneer het een last-minute boeking betreft (tot 3 dagen vooraf), kun je bij aankomst betalen.

Meest gestelde vragen... over in- en uitchecken

Wat zijn de in- en uitcheck tijden?

Inchecken
Je kunt vanaf 09.00 uur inchecken voor zowel Camping de Leistert alsook Buitenhof de Leistert. Wij nodigen je dan ook van harte uit om op de dag van aankomst al vanaf 's ochtends gebruik te komen maken van alle faciliteiten!

Toegang tot je kampeerplaats is mogelijk vanaf 12.00u (m.u.v. privé sanitair, vanaf 15.00u). De verhuuraccommodaties op de camping en op Buitenhof de Leistert zijn vanaf 15.00u te betreden. Eerder betreden van de accommodaties is helaas niet mogelijk

Uitchecken Buitenhof de Leistert
Op de vertrekdatum vragen wij je vriendelijk om de vakantiebungalow vóór 10.00u te verlaten. Uitchecken is niet per sé noodzakelijk maar mag natuurlijk wel, we zijn altijd benieuwd naar je ervaringen. De sleutelkaarten kun je deponeren in de brievenbus bij de slagboom van het park, de zwembadkaartjes mogen eventueel bewaard worden en de zwembadpas is nog de hele dag geldig. Op de schoonmaakwijzer die je in de vakantiebungalow vindt, kun je lezen hoe je de woning na vertrek achter dient te laten en waar je met afval terecht kunt.

Uitchecken Campingde Leistert
Op de vertrekdatum vragen wij je vriendelijk om de accommodatie (ook privé sanitair) vóór 10.00u 's ochtends te verlaten. Kampeerplaatsen dienen vóór 11.00u verlaten te zijn. De sleutels van de accommodatie kun je inleveren bij de receptie. De slagboom- en zwembadpasjes mogen eventueel bewaard worden en de zwembadpas is nog de hele dag geldig. In de accommodatie ligt een schoonmaakwijzer met daarin de vertrekkersinformatie. Hier kun je lezen hoe je de accommodatie voor vertrek achter dient te laten en waar je met afval terecht kunt.

Hoe kan ik een late uitcheck bijboeken?

Indien dit in de periode van je verblijf mogelijk is, kun je een late uitcheck bijboeken via de receptie. We kunnen je dan ook informeren over de meerprijs. Via de website is dit niet mogeljik.

Contactgegevens receptie de Leistert:

info@leistert.nl
+31(0)475 493 030

Ik heb nog geen pasjes ontvangen. En nu?

De pasjes ontvang je enkele dagen voor aankomst, tenzij je 7 dagen of minder voor de aankomstdatum hebt gereserveerd. Wanneer je 3 dagen voor aankomst nog geen post van ons hebt ontvangen, kunt je natuurlijk altijd even contact opnemen met de receptie. Houd er echter wel rekening mee dat je de pasjes niet thuisgestuurd zult krijgen indien de betaling nog niet volledig was voldaan op het moment waarop wij de pasjes versturen. In dat geval kun je inchecken bij de receptie.

Wij sturen geen pasjes op naar huurders van de volgende accommodaties, aangezien hier ook een sleutel voor moet worden afgehaald;

  • Leistert Lodges
  • Leistert Cabins
  • Simple Camp Chalets
  • Glamping Tenten
  • Safaritenten
  • Kampeerplaatsen met Privé Sanitair

Kan ik na sluitingstijd van de receptie arriveren?

Ja, indien de receptie gesloten is dan kun je de slagboompas en eventuele sleutel ophalen bij Restaurant Zin. Dit restaurant is gelegen in de Plaza naast de receptie. Wij stellen het op prijs indien je een late aankomst kenbaar maakt bij de receptie.

Moeten we nog inchecken als we alle pasjes thuis hebben ontvangen?

Nee, dit is niet noodzakelijk. Indien je verder nog vragen hebt kun je uiteraard terecht bij de receptie. We sturen geen recreatieprogramma mee. Deze kun je vinden op onze website of in geprinte versie afhalen bij de receptie. 

Kan ik op de dag van aankomst en vertrek al/nog gebruik maken van de faciliteiten?

Ja, zowel op de dag van aankomst als op de dag van vertrek kun je de hele dag gebruik maken van alle faciliteiten op het park. Auto's dienen dan wel buiten de slagboom op de (gratis) parkeerplaats geparkeerd te worden.

Meest gestelde vragen... over de Faciliteiten

Zijn het zwembad en de speeljungle bij de prijs inbegrepen?

Ja, wanneer je een verblijf boekt ontvang je voor iedereen (boven de 3 jaar) in het reisgezelschap een pasje dat toegang verleent tot het subtropisch zwembad en La Selva Playground.

Meest gestelde vragen... over het verblijf

Waar vind ik het Recreatieprogramma?

Het actuele recreatieprogramma is te vinden op de volgende pagina: https://www.leistert.nl/nl/recreatie

Meest gestelde vragen... over het park

Zijn mijn honden welkom?

Op Buitenhof de Leistert zijn honden buiten de accommodaties overal welkom. Op Buitenhof de leistert zijn diverse huisdiervriendelijke bungalows beschikbaar. Deze zijn via de website en de receptie te boeken. Op Camping de Leistert zijn honden toegestaan op het hiervoor bestemde kampeerveld Reppel, in de Plaza en op de aangegeven looproute van veld Reppel naar de uitgang van de camping. Buiten deze zones zijn honden niet toegestaan (ook niet aangelijnd).


Welke caravans staan er te koop?

Hier vind je de up-to-date verkooplijst!

Ik wil annuleren. Hoe gaat dit in z'n werk?

Indien je een annuleringsverzekering bij ons hebt afgesloten kun je het beste eerst de annuleringsvoorwaarden raadplegen. Deze vindt je hier: https://www.leistert.nl/nl/algemene-voorwaarden onder het kopje annuleringsvoorwaarden.

Indien je zelf een doorlopende annuleringsverzekering hebt, neem contact op met je verzekeringsmaatschappij.

Heb je een annuleringsverzekering via de Leistert afgesloten, stuur dan een e-mail naar info@leistert.nl. Vermeld in deze mail je naam, reserveringsnummer en reden van annulering. Wij verwerken je annuleringsaanvraag zo spoedig mogelijk.

Indien je geen annuleringsverzekering hebt afgesloten kun je de annuleringsvoorwaarden volgen die de Recron voorschrijft. https://www.leistert.nl/nl/algemene-voorwaarden onder het kopje Recron voorwaarden Artikel 6 Annuleren. Kies hier de voorwaarden die voor jou van toepassing zijn. Indien je gebruik maakt van de Recron voorwaarden kun je een e-mail sturen naar info@leistert.nl. Vermeld in deze mail je naam, reserveringsnummer en reden van annulering. Wij verwerken je aanvraag zo spoedig mogelijk.

Mogen alleenreizende en/of groepen jongeren op het park verblijven?

Nee, dit is niet toegestaan. Alleenreizende en/of groepen jongeren worden niet toegelaten tot het terrein. De hoofdboeker van een reservering moet per definitie minimaal 21 jaar oud zijn.

Ik heb interesse in een jaar- of seizoenplaats. Hoe gaat dit in z'n werk?

In beide gevallen nodigen we je graag uit voor een kennismakingsgesprek.Tijdens dit gesprek leggen wij je uit hoe het huren van een jaar- en/of seizoensplaats in zijn werk gaat. 

Wil je jezelf graag voorbereiden op dit gespek, lees dan alvast de spelregels door op: https://www.leistert.nl/nl/algemene-voorwaarden.  

Zou je een kennismakingsgesprek willen aanvragen, stuur dan een e-mail naar info@leistert.nl met je beschikbare data. Let op! Het hele gezin dient aanwezig te zijn tijdens dit gesprek. Vanzelfsprekend plannen wij het kernnismakingsgesprek zo snel mogelijk in. Je ontvangt hierover bericht per e-mail.